online výstava od 15. 12. 2020
Tělesný pohyb jako časoprostorová (dis)kontinuita
Poslední, třetí část projektu zaměřeného na vztah současného umění, choreografie a současného tance je věnována otázce tělesného pohybu jako časoprostorové (dis)kontinuity. Vnímání času a pohybu lidského těla v současném videu, performanci a tanci. Výstavní realizace se odehrává kompletně v online 3D prostředí, propojující prostřednictvím videí, instalací a interakce diváka, obě umělecké oblasti. –>10. 10. 2020 - 1. 11. 2020/ výstava prodloužena do 15. 11. 2020
rozsáhlá území, proměnlivá perspektiva – proměnlivá území, rozsáhlá perspektiva
Výstava je součástí Fotograf Festivalu #10Perspektiva je otázkou vidění a jednání. Obě tyto činnosti jsou pak přímou reakcí na prožitek nějakého prostoru. Člověk dnešní doby obývá takové prostředí a komunikační prostor, jež umožňují a také si žádají celou řadu různých perspektiv. Ve světle této skutečnosti se pak opět nabízí otázka po povaze současné sociální fotografie. –>
12. 9. – 20. 9. 2020
Přítomný čas prostý
Sedm studentů vystavujících své diplomové projekty čerpá své prvotní zkušenosti z fotografie. Praxe každého z nich se postupem času vyvíjela a každý dospěl k používání jiného média a vlastního jazyka. Výstavu Simple Present Tense nepropojuje žádné společné téma, spíše sdílené fyzické a psychologické podmínky, v nichž díla vznikala. Situace informačního přetížení, nejistoty a extrémních změn ve způsobu, jakým vnímáme fyzickou realitu, vedla k radikální upřímnosti, flexibilitě a nutnosti nové přesnosti. –>29. 8. – 6. 9. 2020
Odkrok
Název výstavy Odkrok je pro vystavující autory metaforou vyjadřující snahu nazírat na rychlý vývoj naší civilizace z nových úhlů. Může znamenat vědomé zpomalení, uvědomění si následků našich činů, snahu o udržitelnou budoucnost, roli umělce v ní nebo upozornění na přehlížené sociální skupiny a fenomény.–>
8. 7. – 23. 8. 2020
Effort
Druhá část projektu věnovaného roli tělesného pohybu, tance a choreografie v současném umění, směřuje k otázce fyzického úsilí a aktu práce. Vůle a energie k pohybu není na poli lidského těla spojena jen s řadou funkčních mechanismů a naplňováním ideálu efektivity, ale je také územím výsostně politickým, místem kontroly i vzepření se, fyzikálních důsledků i jejich symbolického vyznění. Vystavující umělkyně a umělci se setkávají v síti struktur napnutých mezi těmito polaritami. –>5. 3. – 28. 6. 2020
Choreography of Thought
Může být tělesný pohyb metaforou našeho myšlení? Lze ho chápat jako možnost vztahování se k myšlenkovým procesům odlišnou od jejich pouhé verbalizace? Kolem těchto otázek je vystavěn projekt, propojující výstavu se sérií přednášek, projekcí a diskuzí z oblasti vizuálního i tanečního umění.–>
6. 2. – 16. 2. 2020
Horizont událostí II.
Skupinová výstava Horizont událostí představuje výběr aktuálních prací studentů Centra audiovizuálních studií FAMU na pomezí performance, filmu a nových médií. Výstava volně navazuje na Horizont událostí I. v Galerii Fotograf. –>17. - 26. 1. 2020
Another Try for Explanation (but not today)
Galerie AMU představuje výběr nejzajímavějších klauzurních prací studentů Katedry fotografie FAMU. –>29. 11. - 20. 12. 2019/ výstava prodloužena do 5. 1. 2020
Obrazy, které mohou klást odpor
Výstava "Obrazy, které mohou klást odpor" představuje nová díla Lucie Rosenfeldové, Matěje Pavlíka a Marie Lukáčové, jenž se pohybují mezi dokumentem, experimentem a fikcí a ohledávají otázku informativnosti obrazu z umělecké perspektivy. –>9. 10. - 10. 11. 2019
Ikony a mytologie: touha po změně
Výstava se zabývá konceptem angažovanosti skrze opětovné přijetí ikonických postav a tvoření osobní mytologie, například u osobností jako Sun Ra, Patrice Lumumba či Angela Davis, a kolektivními akcemi jako například oživení ruské revoluční písně, populární legendy či analýza obrazů řízených politickým režimem.Projekt v rámci Fotograf Festivalu připravený Bubahof ve spolupráci s Fabienne Bideaud.
–>
11. 9. - 29. 9. 2019
Basic Things
Výstava absolventů a studentů Katedry fotografie FAMU ukazuje aktuální přístupy k současnému umění ve vztahu k fotografii, imaginaci i společenským problémům. –>17. 7. - 1. 9. 2019
Digitalia
Digitalia je výstava hostujícího kurátora, která se multi-mediální formou věnuje tématu používání sociálních médií a jejich statusu na jednu stranu přístupné umělecké formy a zároveň kulturního prostředí. Výstava si bere jako svůj prvotní impulz koncept „digitalia“, termín převzatý od kanadského filmového kritika Camerona Baileyho, který hovoří o splývání genitálií, marginálií, a drátů. –>20. 6. - 7. 7. 2019
Emotional Twist
Výstava diplomových, bakalářských a klauzurních prací Centra audiovizuálních studií (CAS) FAMU. –>8. - 16. 6. 2019
I’m Feeling Supersonic
Büro for All Our Troubles (BOAT)Tematický výběr z klauzurních projektů napříč ateliéry Katedry fotografie FAMU.
–>
3.- 31. 5. 2019
Dokud se něco nestane
Procesy a mechanismy v přírodě i ve společnosti mají určitý řád. Co se však stane, pokud se tato rovnovážnost naruší? Může malá, neviditelná změna způsobit chaos? Vystavující umělci tuto skutečnost nejen reflektují, ale i zpracovávají v přímém přenosu v galerijním prostoru. –>4.- 21. 4. 2019
Regardless
Regardless je výstava věnovaná pionýrkám elektronické hudby a zvukového umění. Výstava se skládá ze série koncertů v rámci vernisáže a komentované prohlídky a poslechu. –>7. 3. - 24. 3. 2019
Ekonomie sluchu
Výstava Ekonomie sluchu klade akcent na nesamozřejmost toho, co se většinou snažíme vnímat jako přirozený stav – tedy recepci zvukových vjemů jako čiré informace, zbavené neustálého připomínání naší přítomné tělesnosti. –>14. 12. 2018 - 27. 1. 2019
CHEAP ART
Je možné vytvořit autorskou výstavu výhradně z recyklovaného materiálu a bez použití elektřiny? Cheap Art odráží dlouhodobý zájem vystavujících umělkyň o ekologii a vztah člověka a přírody, který se však v jejich tvorbě zatím nikdy neprojevil s takovou naléhavostí a důsledností. Jejich experiment je zároveň motivován snahou o radikální proměnu vlastní umělecké praxe. –>7. 11. - 2. 12. 2018
AMERICAN IDENTITIES
Podstata americké identity tkví v její různorodosti. Současní a bývalí studenti fotografie na State University of New York at New Paltz nacházejí vizuální metaforu americké identity v paralelním zkoumání lidské individuality a sdílené zkušenosti. „Ačkoliv jsme z pohledu historie všichni odlišní, nakonec jsme všichni Američané,“ říká Leah Renee Monsour, kurátorka výstavy. –>11. - 28. 10. 2018
MEMORY PALACE
Projekt MEMORY PALACE je o hledání nových způsobů kreativity. Skotský umělecký kolektiv Captain Lightfoot spolupracuje se studenty fotografie, scénografie, animace a choreografie na AMU na rozvíjení tvůrčích přístupů umožňujících napojení na vnitřní krajinu mysli a vedoucích ke vzniku svobodnějších a intuitivnějších děl. –>21. - 30. 9. 2018
Final Foto FAMU 2018
Výstava magisterských a bakalářských projektů Katedry fotografie FAMU v GAMU a v ateliérech KF na Tržišti. –>19. 7. - 2. 9. 2018
Julien Maire, Robert Vlasák: INVERSE MINDSET
Výstava Juliena Maireho a Roberta Vlasáka odkrývá a zároveň kreslí stínové příběhy podivných (optických a kinetických) aparátů. Setkávají se zde díla dvou umělců, kteří si vybudovali osobitou, „mediálně-archeologickou” metodu, převracející zavedenou estetiku i ideologii dějin umění a dějin technologie. –>21. 6. – 8. 7. 2018
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more
Klauzurní výstava CAS FAMU 2018. –>3. 5. – 1. 6. 2018
NEDĚLEJ SCÉNY. Nabídka práce v oblasti kultury?
Scénografie jako tvůrčí proces. Prezentace studentských prací z Katedry scénografie DAMU. –>12. – 24. 4. 2018
DONIA JOURABCHI, TAUFAN TER WEEL: WAVEGUIDES
WAVEGUIDES je site-specific zvuková instalace z dílny Doniy Jourabchi (BE) a Taufana ter Weela (NL). Dílo reaguje na okolní prostředí, a tímto způsobem zprostředkovává různé poslechové situace, a umožňuje zkoumat naše relativní chápání prostoru a naši jedinečnou pozici v něm. –>14. 3. – 6. 4. 2018
APRIL SHOWERS BRING MAY FLOWERS
Společná výstava Jakuba Jansy a Karolíny Juříkové je druhou částí série, jejímž pilotním dílem bylo pozvání do Klubu příležitostí. Bowlingový bar se tehdy stal půdou pro nebytový seminář o ontologii celeru pro všechny smysly. –>15. 12. 2017 – 21. 1. 2018
BLACK BOX, WHITE HAT
Výstava sleduje současné podoby pohyblivého obrazu s vědomou vazbou na experimentální formy v dějinách kinematografie. –>15. – 24. 9. 2017
FINAL FOTO FAMU 2017
Výstava závěrečných prací studentů bakalářského a magisterského studia na Katedře fotografie FAMU. –>19. 7. – 3. 9. 2017
LEA PETŘÍKOVÁ: VYVÁŽENÍ
Výstavní projekt je inspirován minojskou ceremonií taurokathapsia, smrtícím tancem s býkem. Kdo je akrobatem – umělec nebo divák? Kdy vstupují do mystické hry? –>22. 6. – 9. 7. 2017
V TUTO CHVÍLI, PRÁVĚ DNES, TEĎ
Výstava semestrálních, ročníkových a závěrečných studentských prací z Centra audiovizuálních studií FAMU. –>13. 5. – 31. 5. 2017
MARLOES VAN SON: NON-FUNCTIONING FUNCTIONALITY
„Non-Functioning Functionality“ [Ne–funkční funkčnost] je prezentací nejnovějších prací nizozemské umělkyně Marloes van Son, která se věnuje konstruování zvukových instrumentů a elektromechanických instalací. –>5. 4. – 7. 5. 2017